Seville Oranges

Ceai verde Seville Oranges

3g / 100ml apa / 80 grade / 1 min. (infuzat gong fu style)

foto Razvan Bulus: picaturi de Seville Oranges, privind cu ochi de copil in abisul policrom

Fiecare dintre noi este un explorator. Un adormit. Un combinator. Un resemnat. Un razvratit. Un infrant. Un confuz. Un triumfator. Un blazat. Un insingurat. Un maniac. Un intransigent. Un surescitat. Un delasator. Un tiran. Un servitor. Ne inaltam si ne prabusim in fiecare din aceste stari. Cat de frecvent? Depinde la ce pagina a DSM-ului locuieste fiecare. Frumusetea consta in varietatea uriasa de metode prin care omul isi disimuleaza natura de moment. De la "te las sa ma vezi exact cum sunt" la "iti arat exact opusul a ceea ce sunt", fiecare alege un alt nivel de separare a ce e de ce se vede si astfel traim cu totii pe planeta care gazduieste astazi 7,9 miliarde de actori, fiecare cu specatcolul lui. Traim vremuri uluitoare, in care social media creeaza fiecaruia dintre noi iluzia ca are la dispozitie un public pentru show-ul lui pe care doar trebuie sa il intretina si sa il dezvolte. Fie ca joci piesa panicarda a celui care vesteste sfarsitul lumii zi de zi, fie ca postezi al 47-lea selfie sexy din aceasta dimineata, pentru ca te obsedeaza ca tineretea e trecatoare, fie ca dai fara discernamant share la bancuri grosolane, fie ca pui intrebari retorice si acuzatoare fiecarui nume aparut la stiri, ai publicul tau, cu care ai multe in comun. Ceea ce m-a inspaimantat cel mai tare cand am vazut filmul Social Dilemma este algoritmul prin care social media are grija sa te izoleze intr-un cerc alaturi de altii care gandesc la fel. Astfel fiecare capata convingerea ca sunt multi ca el, ca au intotdeauna dreptate, ca dusmanul exista si trebuie exterminat. Daca filosoful se convinge ca lumea e plina de idei plutitoare, extremistul ca lumea e plina de necesitati radicale, habotnicii gandirii pozitive ca lumea e plina de tonuri si vorbe magice, ipohondrul ca lumea e plina de bolejnita, nationalistul ca lumea e plina de straini lacomi, depresivul ca lumea e plina de nefericire, escrocul ca lumea e plina de naivi, fiecare se simte indreptatit, ba chiar dator, sa isi puna pornirile in opera. Pe scurt, social media iti arata exact ce vrei sa vezi, dar depinde de tine sa cauti in aceeasi platforma sau in alta parte celelalte 99.999.999(9) de fatete care compun imaginea aceste lumi. Cat de dispus esti sa vezi ceva nou? I-am spus lui Seville Oranges parabola indiana a orbilor si a elefantului: Cativa orbi ating un elefant. Fiecare in alta parte. Apoi fiecare descrie ce este un elefant. Cel care atinge trompa e sigur ca elefantul e un fel de sarpe gros. Cel care atinge piciorul spune ca elefantul e ca un stalp, Cel care atinge burta e convins ca elefantul e ca un zid. Cel care atinge coada conchide ca elefantul e ca o franghie. Cel care atinge coltii considera ca elefantul e ca o sulita. Apoi l-am invitat pe Seville Orange la parcul de distractii si i-am spus ca fiecare picatura va privi prin transparenta sticlei intr-un abis multicolor pe care il poate absorbi pana la saturatie. La inceput picaturile s-au temut, apoi si-au dat mana si au chicotit in acest Roller-Coaster al culorilor, cerandu-mi sa le dau din nou si din nou si din nou.

Nota: Proiectul Sinensis 41, este o calatorie fermecata pe corabia Camelliei Sinensis, care dureaza 41 de zile. Am selectat 41 de sortimente de ceai din toate cele 5 categorii mari: ceai alb, ceai verde, ceai oolong, ceai pu-erh, ceai negru si dedic fiecaruia cate o zi.

Share

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *